«Вас турбують із служби безпеки банку. Не хвилюйтесь, ми заблокуємо ваш рахунок: назвіть номер картки та три останні цифри на звороті».
Найчастіше шахраї, які працюють за такою схемою, представляються працівником фінустанови та повідомляють про спроби здійснення атаки на картковий рахунок, викрадення з нього коштів, необхідність продовження дії кредитної картки чи підвищення кредитного ліміту.
«Зазвичай шахраї, коли телефонують, не знають напевне, карткою якого банку користується людина, — розповідає інспектор відділу протидії кіберзлочинам в Рівненській області ДКП НПУ Віталій Марчак. — Утім, використовуючи прийоми «соціальної інженерії» та задавши буквально декілька запитань, можуть визначити приблизний вік особи та як вона орієнтується у банківській сфері. Далі, залежно від ситуації, будують алгоритм дій для того, аби у шахрайський спосіб «виманити» чужі заощадження.
Поліцейські наголошують: банківські працівники ніколи не запитують номер картки та термін її дії, а також тризначний код на звороті картки. Як і не запитують коди, які приходять у повідомленні на телефон, а також не вимагають встановити на комп’ютер чи телефон програми для віддаленого доступу.
Якщо шахраям все ж вдалося зняти кошти із вашого рахунку, необхідно негайно виконати усі необхідні дії, аби зберегти заощадження. Перш за все, зателефонувати на гарячу лінію банку та заблокувати картковий рахунок. Особисто звернутися до фінустанови із проханням, аби співробітники заблокували переказ. Повідомити про подію до поліції на спецлінію «102».
Будьте обачні!
Відділ комунікації поліції Рівненської області