Продаж неіснуючих товарів: інформуємо про найпоширеніші схеми шахрайств
Найпоширеніша схема шахрайства в інтернеті – продаж неіснуючих товарів, коли псевдопродавець або фейковий магазин просить передплату, однак ніякого товару не надсилає.
Для безпечного онлайн-шопінгу рекомендуємо:
- купувати та сплачувати товари лише на перевірених сайтах
- обирати післяплату, аби мінімізувати ризики шахрайського заволодіння грошима
- для онлайн-шопінгу краще завести окрему інтернет-картку і переказувати на неї лише суму, необхідну для оплати
Купуючи товари у соцмережах, наприклад в Instagram, варто у потрібному акаунті переглянути інформацію про обліковий запис. На потенційне шахрайство може вказувати дата створення сторінки (якщо вона зовсім недавня), а також неодноразове перейменування акаунта.
Пам’ятайте, що велика кількість підписників і відгуків на сторінках-магазинах у соцмережах не є ознакою безпечності. Шахраї можуть використовувати сервіси «накрутки», аби створити видимість надійного магазину.
Додаткові рекомендації:
- не повідомляй нікому термін дії картки, CVV та PIN-код, коди з SMS від банку або оператора стільникового зв’язку
- у разі купівлі на платформі оголошень, обговорюй деталі угоди тільки в чаті цієї платформи і не переходь у сторонні месенджери
- перевіряй правильність назви необхідного сайту: один непомітний символ на панелі адреси може означати, що ти потрапив на фішинговий сайт
- не сплачуй онлайн-покупки, коли підключений до загальнодоступної мережі Wi-Fi.
Відділ комунікації поліції Рівненської області